Planificarea unei afaceri

Este absolut normal sa te intrebi: de ce am nevoie sa imi planific activitatile? Insa,
intotdeauna raspunsul este foarte simplu.
Pentru ca stiu ce urmeaza sa fac si, in acelasi timp, pot sa vad si sa verific daca am
realizat ce am planificat.
Bineinteles, exista multe argumente pentru a realiza o planificare si, bineinteles,
acest mod de a organiza activitatea este extrem de variat in functie de profilul
afacerii, precum si de dimeniunea acesteia.

De ce este importanta planificarea?

La toate nivelele manageriale, fie ca vorbim de managerii de productie, managerii
de marketing sau chiar si despre activitati de consultanta si despre acei oameni ai
muncii casnice, trebuie sa stabilim in mod eficient ce anume vrem sa realizam si
cu ce efort (resurse materiale, resurse financiare, timp, etc.).
Totodata, este important sa stim ca planificarea este principalul instrument pe
care managerii si/ sau propietarii de afaceri il au si cu ajutorul caruia pot sa faca
fata schimbarilor.

Planificarea afacerii sau ce este procesul de planificare?

Procesul de planificare opereaza cu diferite secvente manageriale si ne ajuta sa
raspundem la o serie de intrebari, cum ar fi?
1. Ce doresc sa obtin? Sau altfel spus care sunt obiectivele mele/ ale afacerii pe
care doresc sa o construiesc si/ sau sa o dezvolt?
2. Cui doresc sa ma adresez? Sau altfel spus care este publicul meu tinta?
3. Ce doresc sa comunic? Care este mesajul pe care produsul/ serviciul meu il
transmite catre public/ consumatori/ clienti?
4. Cum sa comunic? Sau altfel spus ce mecanisme sa folosesc pentru a imi
transmite mesajul intr-un mod cat mai usor (cu efort minim) si cat mai clar si
direct catre publicul tinta?
5. Cum stiu ca am procedat corect? Sau altfel spus cum pot sa evaluez ceea ce am
facut?
Toate aceste intrebari se folosesc in secvente, adica acest mod de gandire se va
repeta in fiecare an al exercitiului financiar. Pentru anumite afaceri, care fie se
dezvolta rapid, fie incep sa dezvolte activitati in alte sectoare decat cele prevazute
invitial, o data la 6 luni trebuie sa ne intrebam si sa raspundem cu privire la
obiective, public tinta, mesaj si canale de comunicare si vanzare, tonul narativ sau
identitatea brandului/ afacerii si, nu in ultimul rand, la instrumentele de evaluare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *