Opinia Nationala – interviu cu Gheorghe Tiberiu Banciu – Antreprenor SMART

Antreprenori SMART – Gheorghe Tiberiu BANCIU

MASTER OF OZON SRL

În cadrul Etapei a III-a a Proiectului “Antreprenori SMART – Tineri Responsabili, Ambițioși, Motivați, de Succes” are loc implementarea Activității 6, respectiv a Subactivității 6.1: Monitorizarea funcționării și dezvoltării afacerilor, precum și a Activității 7, respectiv a Subactivității 7.1: Creare și întreținere Portal Antreprenoriat; a Subactivității 7.2: Organizare evenimente de susținere și promovare întreprinderi și a Subactivității 7.3: Efectuarea unei analize și elaborarea unui studiu privind impactul programelor de sprijinire a antreprenoriatului asupra mediului de afaceri în Regiunea Sud-Muntenia.

Continuăm seria interviurilor din ziarul Opinia Națională, prin care ne dorim să facem cunoscute atât domeniile de activitate în care activează firmele înființate în cadrul Proiectului, cât și informații despre Antreprenorii SMART, avandu-l ca invitat pe Gheorghe Tiberiu BANCIU.

Ce este un antreprenor în viziunea dumneavoastră?

Noi, antreprenorii, suntem cei care își doresc să își realizeze, dezvolte propriile concepții de business; suntem cei care înțeleg diferența dintre idei și oportunități, dintre muncă și sacrificiu, dintre angajați și colegi. Suntem cei care ne-am hotărât să lansăm, promovăm și să dezvoltăm o afacere pe cont propriu, cei care dau un suflu nou economiei prin vitalitatea și resposabilitatea cu care ne urmăm idealul.

Ce calități considerați că trebuie să aibă?

Calitățile unui antreprenor?.. Hmmm… Nu poți, este aproape imposibil să combini viziunea, pasiunea și încrederea acordată unui business, astfel încât să rezulte un “antreprenor smart perfect”. Însă sunt atribute care îl fac pe un om să se diferențieze de restul și să aibă rezultate notabile în business-ul propriu:

În primul rând, cunoșterea domeniului de activitate. Nu îți deschide un business în patiserie atunci când nu știi ce înseamnă o “placintă cu branză”…

Dacă nu ai “viziunea” afacerii, nu ai ce căuta în antreprenoriat. Trebuie să “vezi” să “percepi” lucrurile înaintea tuturor …,

Creativitate și inteligență. Dacă nu știi să joci șah, nu ai ce căuta în business. Notele mari de la școală nu te ajuta în coordonarea echipei și nici în a anticipa următoarele mutări într-o afacere (sau în viață),

Perseverența, dar nu până la asurd… Poate, doar poate viziunea ta de business nu dă semne că ar fi acceptată de piață, astfel încât greșilile de începător sau mediul de afaceri neprielnic fac, cumulate, ca afacerea la care ai visat și ai sperat să fie “sub așteptări”. Nu vinde tot pentru o idee, nu încerca să ridici un zero la infinit. Trebuie să știi când să te oprești, când să vinzi sau pur și simplu când să te întorci la corporatism.

În ce context ați auzit de Proiectul “Antreprenori SMART – Tineri Responsabili, Ambitioși, Motivați, de Succes” și cum considerați că a fost experiența dumneavoastră în cadrul Proiectului? Vi s-a părut complicat să aplicați pentru Competiția Planurilor de Afaceri desfașurată în cadrul Proiectului?

Promovarea acestui proiect a fost, din punctul meu de vedere, foarte deficitară, având carențe înca din stadiile incipiente. Sunt unul dintre cei care au avut noroc să fie informați de această oportunitate de către un profesor universitar de la facultatea Spiru Haret. Formularele și
documentele trimise către Antreprenori Smart au fost intuitive și am fost acceptat fără probleme în grupul țintă.

Am avut parte de formatori experimentați care ne-au susținut în planurile noastre, aducând sugestii și idei verificate pentru fiecare business în parte.

Competiția planurilor de afaceri a fost ca un examen final în antreprenoriat. Am știu că, dacă voi câștiga, viața mea, cel puțin pentru un timp, va avea parte de altă turnură oarecum contrară mersului firesc de fost corporatist.

Ce v-a determinat să deveniți antreprenor?

Nu am avut oportunitarea până acum să spun adio ședințelor interminabile, colegilor, ștatului de plată și locului de parcare din fața sediului. Am visat de mult să conduc afacerea mea, să iau decizii pentru mine și nu pentru un terț, să nu am nevoie de „n” aprobări pentru a reacționa rapid și a pune în practică concepte noi de business. Curajul, ideiile și viziunea m-au făcut să fac acest enorm pas, de la o multinațională la antreprenoriat.

Ce v-a inspirat pentru ideea de afaceri care stă la baza înființării firmei dumneavoastra?

Statistic peste 50% din populație își petrece 75% din timp în interior, astfel încat mediul în care îți desfășori activitatea este extrem de important; de la lumina artificială, până la aerul pe care îl respiri. Am dorit un mediu curat pentru familie și pentru colegii mei iar tangențial m-am lovit de acest procedeu de sterilizare (motivație personală care s-a transformat într-o nevoie evidenta și pentru alții) în cadrul unui eveniment neplîcut din viața mea, desfășurat la spitalul Victor Babeș (ei sterilizează cu ozon rezervele după externarea pacienților).

Ce înseamnă pentru dumneavoastră succesul în afaceri?

Să ai TIMP – toți dorim timp, cu toate că nu percepem acest lucru la adevarăta valoare, sau poate nu am ajuns încă să îl apreciem îndeajuns. Pe de altă parte succesul este și personal. Aminți-vă doar faimoasa zicală: “Gandește-te bine ce îți place să faci și nu vei munci nicio secundă în viața ta”. Nu știu dacă este mot a mot, dar ideea este limpede. Dacă faci ceea ce îți place, deja succesul este garantat.

Au existat probleme care v-au întarziat înființarea firmei?

Nicidecum. Departamentul juridic de la Antreprenori Smart a oferit absolut toate detaliile necesare, iar comunicarea ulterioară cu Lucian a fost exemplară.

Ce planuri de viitor aveți ca antreprenor? Cum vedeți afacerea dumneavoastră peste doi ani?

Sunt convins de faptul că diversificarea produselor, serviciilor din portofoliu va duce inevitabil la o creștere organică a businessului. Suntem în plina criză economică, iar cei care iau decizii acum rapid și se adaptează vor ieși în piață mult mai puternici decăt compeția. Noi suntem în acest
moment în plin proces de achiziții și de promovare a afacerii, astfel încat pe termen mediu să reușim să dublam cifra de afaceri.

Ce surse de învățare utilizați pentru dezvoltarea dumneavoastră personală?

Aici s-ar putea să par un pic „old school”. În general citesc cărți, fie ele tipărite sau online. Citesc cam o carte pe săptămână, din pacate timpul nu-mi permite mai mult acum, iar alegerea titlurilor este destul de simplă: cele mai bine vandute cărți de la târgurile de profil, cele mai “traduse” cărți, autorii ce au câștigat premiile Nobel. Urmăresc și webinaruri însă destul de rar și doar pe cele cu recenzii ok.

Ce recomandări puteți oferi viitorilor antreprenori?

Aveți încredere în forțele voastre, fiți creativi și inovatori. Reinventați-vă!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *